Vloerenforum.com
Bookmark and Share
Nieuwste forum topics

Laminaat van Kwantum

Reageren
R. vd Berg Woensdag 21 Maart 2012 / 00:00
R. vd Berg

Hoi,

In 2003 kregen wij ons huisje aangeboden door de woningbouw, en hebben wij van onze spaarcentjes een laminaatvloer (klik) gekocht bij Kwantum Delft.
Deze vloer is gelegd door mijn broer die bij pergo vloeren heeft gewerkt.
Dus ook deze vloer is gewoon goed gelegd.
Het was wel een goedkopere klasse vloer, maar desondanks krg je er weeel 6 jaar garantie op.
Na ongeveer 1 jaar kregen de naden slijtageplekken en werden helemaal wit en kreeg de vloer een soort of witte vlekken op willekeurige plekken.

Eind 2004 hebben wij deze klacht neergelegd bij kwantum delft, die deze klacht zouden doorsturen naar het hoofdkantoor van de kwantum.
Omdat wij maar niks hoorde belde wij maar zelf naar Kwantum Delft om te vragen of er al wat bekend was.
Na een lange tijd te horen hebben gekregen dat er nog niks bekend was, kwam het verhaal dat er een onafhankelijke stofeerder contact zou opnemen met ons.
Dit is ook gebeurd maar de man nam niet eens de moeite om langs te komen, omdat hij de klacht al vaker gehoord en gezien had.
Zijn mening was dan ook dat er gewoon een nieuwe vloer moest komen van de Kwantum.

Hierna hebben wij weer lange tijd niks vernomen van Kwantum Delft en hebben wij maar weer meerdere malen gebeld over de vooruitgang.
Maar telkens kregen wij hetzelfde excuus. "Sorry mevrouw, wij hebben nog niks gehoord van ons hoofdkantoor" en daar moesten wij telkens maar genoegen mee nemen.
U moet begrijpen dat wij toen al zeker 2 maanden bezig waren.
Uiteindelijk na zoveel keer bellen kregen wij te horen dat het hoofdkantoor nooit de klacht heeft gekregen en dat er ineens een kassabon moest komen.

Omdat mijn zoontje de bon per ongeluk te pakken had gekregen en in kleine stukje verknipt had, voreg ik of hun niet een kopiebon hadden.
Dit hadden zij niet, maar het was echter wel mogelijk om een bankafschrift in te leveren ( de vloer was met pin betaald).
Na dit gedaan te hebben, dachten wij dat het eind wel in zicht zou zijn.
Maar (u raad het al) dit was dus niet het geval.
En na weer zoveel keer te hebben gebeld of er al wat bekend was, kregen wij te horen dat ze onze bankafschrift kwijt waren, en of ik deze eventjes opnieuw kon inleveren.
Na geloof ik tot 100 te hebben geteld zijn wij maar weer een kopie van ons bankafschrift gaan brengen.

En uiteindelijk kwam de klacht toch nog bij het hoofdkantoor.
En ja ja, we kregen ook nog een beslissing.
We kregen vandaag 18 mei 2005 het verlossende telefoontje van Kwantum Delft met de mededeling dat het hoofdkantoor de klacht NIET in behandeling wilde nemen omdat er GEEN kassabon meer was.
Dit terwijl Kwantum Delft heeft gezegd dat het hoofdkantoor ook genoegen namen met de bankafschrift.

U kunt wel begrijpen dat wij echt razend, woedend en ook nog eens flink pissig zijn.
Want het is natuurlijk wel heel makkelijk om mensen af te schepen met zo n antwoord, maar ondertussen zitten wij en misschien nog wel een hele hoop andere mensen met een vloer die we eigenlijk gewoon maar weg kunnen gooien.
En dit terwijl er GARANTIE op staat.

Ikzelf wil hier wel iets aan doen, want ik vind dit echt niet kunnen.
En ik hoop ook op deze manier dat ik in contact kom met mensen die dat ook willen.
Want samen sta je toch sterker.

Dus mensen KOOP NOOIT GEEN VLOER BIJ DE KWANTUM!!!
Het kan natuurlijk ook goed gaan, maar echt als het mis gaat dan laten ze je gewoon in de kou staan

specialist Woensdag 21 Maart 2012 / 16:31
specialist

R. vd Berg zei: "Na ongeveer 1 jaar kregen de naden slijtageplekken en werden helemaal wit en kreeg de vloer een soort of witte vlekken op willekeurige plekken."

Het is een * kwaliteit kliklaminaat (dus niet verlijmd) Wanneer de naden gaan slijten komt dat omdat vocht kan inwerken op het basismateriaal (zal vermoedelijk mdf of spaanplaat zijn). Dat kan ook gebeuren wanneer de vloer nog erg vochtig is tijdens het leggen (nieuwbouwwoning). Heeft de Pergo-verkoper een vochtmeting gedaan ? En, is er een degelijke vochtisolator toegepast ?

aron Woensdag 21 Maart 2012 / 21:16
aron

nu moet ik wel zeggen dat ik bij voorbaat nooit laminaat zou kopen bij de gamma's en kwantums (dan wel vergelijkbaren). Wij hebben ons laminaat gekocht bij een professioneel woningstofferingsbedrijf gekocht, en geschikt voor intensief en licht commercieel gebruik. Kosten zijn dan al snel 50% hoger dan de eerst genoemde bedrijven maar het verschil is duidelijk te zien. Neemt niet weg dat 6 jaar garantie=6 jaar garantie, dus ze zullen er iets mee moeten met deze garantieclaim.

De manier waarop het tot nu gaat is verre van netjes en geeft eigenlijk aan dat ze je net zo lang aan het lijntje willen houden totdat je er vanaf ziet, heb ik het idee.

Shen13u Donderdag 22 Maart 2012 / 19:50
Shen13u

Ik ben zelf werkzaam bij de marktleider doe-het-zelf-zaken (jullie raden waarschijnlijk al welke).... Ook ik heb dergerlijke zaken wel eens mee gemaakt maar nog nooit heb ik meegemaakt hoe het bij rebecca is verlopen. Bij ons is de garantie regeling als volgt: kassabon IS garantie. Zonder kassabon GEEN garantie, natuurlijk gebeurt het wel eens dat er iets gebeurt met de kassabon wat onmacht is van de consument.... Wij leggen de klacht altijd bij de leverancier neer en nooit bij het hoofdkantoor (wat ik erg vreemd vind van de kwantum)... Indien de klant dus geen kassabon heeft overleggen wij met de leverancier of zij ook een bankafschrift accepteren. Wij fungeren als tussenpersoon tussen de consument en de leverancier.... Maar goed, indien akkoord vragen wij de klant te komen met het bankafschrift, wij maken daar een kopie van en geven het origineel meteen terug aan de klant. De verdere procedure is vaak als volgt: de leverancier stuurt een deskundige naar de consument en 9/10 keer wordt er nieuw laminaat gelegd als de klacht buiten de klant zelf ligt........ Wat specialist zegt: "Het is een * kwaliteit kliklaminaat (dus niet verlijmd) Wanneer de naden gaan slijten komt dat omdat vocht kan inwerken op het basismateriaal (zal vermoedelijk mdf of spaanplaat zijn). Dat kan ook gebeuren wanneer de vloer nog erg vochtig is tijdens het leggen (nieuwbouwwoning). Heeft de Pergo-verkoper een vochtmeting gedaan? En, is er een degelijke vochtisolator toegepast?"
Dit heeft ermee te maken maar het is noodzakelijk om het laminaat eerst te laten aclimatiseren in de ruimte......
SUcces ermee

#56 Donderdag 22 Maart 2012 / 21:03
#56

Dat lijkt een leuke oplossing van de marktleider in doe-het-zelf, bij klachten als tussenpersoon fungeren tussen consument en fabrikant. Maar volgens mij is de detaillist zelf verantwoordelijk, voor de klant waarmee een koopovereenkomst is afgesloten is de winkel de leverancier, de klant heeft niets te maken met de fabrikant en zijn regels, de klant heeft te maken met de detaillist en zijn regels. Als ik een tv koop bij Correct heb ik een deal met Correct en maak ik mijn afspraken met Correct. Wat Correct met Phillips heeft afgesproken is iets waar ik in principe niets mee te maken heb lijkt mij.
TOCH??

specialist Vrijdag 23 Maart 2012 / 12:20
specialist

@#56: Uw antwoord is erg suggestief. Er is geen sprake van het afschuiven van verantwoordelijkheden. De fabrikant is in dit geval meer terzake kundig dan de detaillist. Het is gemakkelijk om te zeggen: heb ik niets mee te maken, maar wanneer de fabriek constateert dat de vloer verkeerd is gelegd heeft u als consument daar zeker mee te maken omdat de detaillist deze stellingname over zal nemen. Zo zwart/wit als u het stelt is het in de praktijk niet.

R. vd Berg Maandag 26 Maart 2012 / 19:37
R. vd Berg

Hoi, ten eerste bedankt voor jullie reacties.
Ik ben nog steeds niet verder dan ik al was.
Ik heb maar weer contact gelegd bij het hoofdkantoor van de kwantum, en hier werd mij nogmaals verteld dat ze soms ook genoegen namen met een bankafschrift, als de klant de kassabon kwijt was.
Dus eigenlijk is het heel krom, de chef van de afdeling vloeren bij kwantum delt en de vestigingsmedewerker daar zeggen dat het ook met een afschrift kon, en nu verteld het hoofdkantoor dat ze dat in sommige gevallen ook wel doen.
Ik heb ook een klacht over de kwantum neergelegd bij het CBW.
En die adviseerde mij om contact op te nemen met de geschillencomissie in den haag.
Dit ga ik ook doen, en dan kijken waar het schip strand.

En tja als antwoord op sommige reacties die gegeven zijn.
Wij hadden op dat betreffende moment niet in de gelegenheid om een duurdere vloer te kopen, en tja ookal koop je een goedkopere vloer, je verwacht toch dat hij voldoet.En vooral als er 6 jaar garantie op zit.
Het is dan natuurlijk wel heel makkelijk om je klanten af te schepen.

En ik denk ook echt dat ze ons aan het lijntje houden totdat wij er zelf van af zien.

Degene die de vloer heeft gelegd heeft het gelegd zoals het moest, er liggen onderplaten onder en van dat plastic voor het vocht.
Het heeft ook tijd genoeg gehad om te aclamatiseren, het heeft immers een week plat op de grond gelegen in de kamer waar hij kwam te liggen.

Maarja het feit blijft dat de vloer kale naden heeft gekregen in 1.5 jaar tijd en dit terwijl dit laminaat bestemd was voor intensief woongebruik.
En het lijkt me niet dat 4 mensen waaronder 2 kleine kinderen word verstaan als intensief.....?????

Maargoed we wachten het verhaal maar weer af, maar dit was echt de laatste keer dat ik wat bij de kwantum gekocht heb.

Anoniem Vrijdag 10 Augustus 2012 / 09:37
Anoniem

Beste R vd berg, ik ben zelf een medewerker van de kwantum. Ik ben erg benieuwd hoe het afgelopen is?

Anoniem Donderdag 6 Maart 2014 / 00:09
Anoniem

ik heb ook twee jaar geleden een tegel laminaat bij kwantum gehaald 25 euro vkm. al naar een paar weken zag je al overal krasen, Ik heb dat bij kwantum gemeld er is een exper gekomen, een naar een paar weken kreeg ik een brief waar op staat dat de krasen mij schuld is een mijn kinderen .erg bedank dit. de vloer heeft mij 960 euro gekost

Jan Zaterdag 8 Maart 2014 / 12:09
Jan

Garantie op laminaat is alleen op product gebreken en slijtage. Krassen zijn schade en vallen dus nooit onder de garantie.

Anoniem Dinsdag 4 April 2017 / 20:25
Anoniem

goeie dag ik wil graag weten hoe lang je garantie hebt op laminaat bij jullie ???

Anoniem Vrijdag 28 Juli 2017 / 17:49
Anoniem

Oeps zeg. Ik heb zeer onlangs een laminaatvloer (Lakewood white à € 15,-/m2) besteld en betaald bij Kwantum. Over 2 weken wordt die gelegd.

25 jaar garantie is mij verteld. Ik realiseer me nu dat ik dat nog nergens op papier heb zien staan.
Ik ben in de winkel zeer professioneel geholpen en heb er - eigenlijk nog steeds - alle vertrouwen in.

Eigenlijk zocht ik naar informatie over de fabrikant. Ik wil namelijk graag een stukje toplaag, zodat ik iets kan maken om over af te doppen radiatorleidingen, die uit de vloer komen, te leggen/zetten, zodat het niet heel erg opvalt dat er daar iets uit de vloer komt. Wie het weet mag het zeggen.......

Snel reageren